The course allows students to resume and deepen the basic concepts of marketing management in the light of the most recent market demand for corporate sustainability. Innovation and related managerial principles are presented as an approach and tool to find sustainable solutions to business processes.
Curriculum
scheda docente
materiale didattico
(2022) Il cibo perfetto. Aziende, consumatori e impatto ambientale del cibo (con M.Marino) seconda edizione, Edizioni Ambiente, ISBN 978-88-6627-344-8
Mutuazione: 21201557 MARKETING, INNOVAZIONE E SOSTENIBILITÀ in Economia e Management LM-77 PRATESI CARLO ALBERTO,
Programma
Review of the basics of marketing management (analysis, strategy and marketing mix). The basics of business sustainability with particular focus on the food sector. The principles of innovation in the company: conception, development and marketing of new products.Testi Adottati
(2023) Ideazione, sviluppo e marketing dei nuovi prodotti (con A. Geremicca), Edizioni Roma TrE-Press, ISBN 979-12-5977-197-1(2022) Il cibo perfetto. Aziende, consumatori e impatto ambientale del cibo (con M.Marino) seconda edizione, Edizioni Ambiente, ISBN 978-88-6627-344-8
Modalità Frequenza
three 2-hour lessons/weekModalità Valutazione
10 open and multiple choice questions + score acquired with the projectMutuazione: 21201557 MARKETING, INNOVAZIONE E SOSTENIBILITÀ in Economia e Management LM-77 PRATESI CARLO ALBERTO,
scheda docente
materiale didattico
(2022) Il cibo perfetto. Aziende, consumatori e impatto ambientale del cibo (con M.Marino) seconda edizione, Edizioni Ambiente, ISBN 978-88-6627-344-8
Mutuazione: 21201557 MARKETING, INNOVAZIONE E SOSTENIBILITÀ in Economia e Management LM-77 PRATESI CARLO ALBERTO,
Programma
Review of the basics of marketing management (analysis, strategy and marketing mix). The basics of business sustainability with particular focus on the food sector. The principles of innovation in the company: conception, development and marketing of new products.Testi Adottati
(2023) Ideazione, sviluppo e marketing dei nuovi prodotti (con A. Geremicca), Edizioni Roma TrE-Press, ISBN 979-12-5977-197-1(2022) Il cibo perfetto. Aziende, consumatori e impatto ambientale del cibo (con M.Marino) seconda edizione, Edizioni Ambiente, ISBN 978-88-6627-344-8
Modalità Frequenza
three 2-hour lessons/weekModalità Valutazione
10 open and multiple choice questions + score acquired with the projectMutuazione: 21201557 MARKETING, INNOVAZIONE E SOSTENIBILITÀ in Economia e Management LM-77 PRATESI CARLO ALBERTO,